همه چیز درباره کتاب سه دقیقه در قیامت 2021


شما میتوانید با خرید کتاب سه دقیقه در قیامت از فروشگاه اینترنتی جریان کتاب این کتاب فاخر را مطالعه نمایید. در ادامه به بررسی این کتاب میپردازیم.

معرفی کتاب سه دقیقه در قیامت

این کتاب روایتی از خاطرات یک مدافع حرم است که در حین جراحی برای لحظاتی این دنیا را ترک می کند و سپس با شکی که در اتاق عمل به او می دهند دوباره به زندگی بازمی گردد.

در همین چند لحظه ای در این دنیا نبوده است اتفاق هایی برایش رخ می دهد که در آن برای افراد عادی دشوار است

از دیدگاه قرآن و روایات، برزخ و قبر یک چیز است که گاهی از آن به عالم قبر و گاهی از آن به عالم برزخ یاد می شود. برزخ در لغت یعنی چیزی که حایل بین چیزی و چیز دیگر باشد.

به عالمی که در بین دنیا و آخرت واقع شده برزخ گفته می شود؛ آن سان که آیانی از قرآن کریم در این باره آمده است، برزخ مبین فاصله میان دو دریاست. برزخ در اصطلاح حکمت : به همان عالم مثال اطلاق می شود ، زیرا عالم مثال حد فاصل بین عالم عقل و عالم ماده است. و در اصطلاح شریعت : فاصله میان مرگ تا قیامت کبری را گویند.

برزخ نوعی اغتشاش و زندگی جدیدی در عالم دیگری است.

قرآن کریم در آیاتی از جهان برزخ خبر داده است؛

1ـ «… و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون :واز پس آنان برزخی است ، تا روزی که مبعوث شوند.« این آیه حکایت می کند که ، بعد از مردن تا قیامت حالتی وجود دارد که آن حالت ،حائل و فاصله میان زندگی این دنیا و قیامت است.

کتاب سه دقیقه در قیامت مطالبی را در این باب ارائه می کند.

خلاصه کتاب سه دقیقه در قیامت

داستان از عصر نوجوانی او آغاز شده، پسری مذهبی در خانواده‌ای مذهبی که بیشتر زمان خود را در هیئت و مسجد می‌گذراند. در هفده سالگی از خدا آرزوی مرگ می‌کند تا پیش از ملوث شدن به خبط، پاک از این دنیا برود، اما شبی عزرائیل به خواب او آمده و می‌گوید که موسم مرگش فرا نرسیده است. سالها از آن زمان می‌گذرد و او حالا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار به کار است. در سال ۱۳۹۰ برای ماموریتی به شمال غرب کشور گسیل شده و در آنجا چشمانش آسیب می‌بینند، به نحوی که هیچ معالجه‌ای کارساز نشده و پس از گذشت سه سال در نهایت متوجه می‌شوند که غده‌ای در پشت چشم و چسبیده به مغز وجود دارد. عملی بسیار سخت با درصد موفقیت کم تنها گزینه اوست.

در طول عمل، ناگهان احساس سبکی و آرامش می‌کند و از جسم خود خارج می‌شود. در آن شرایط می‌تواند افکار و نیت درونی افراد را بشنود و آدمها را حتی از پشت دیوار ببیند. عزرائیل که سالها پیش به خواب او آمده بود، ظاهر می‌شود و همراه با دیگر بستگان و آشنایان مرحومش، او را تا بیابان برزخ همراهی می‌کنند. در آنجا کتاب اعمالش را به دستش می‌دهند. کتابی که در هر صفحه آن از آغاز زندگیش، تمامی اعمال، نیات، و رفتارها حتی کوچکترینشان با جزئیات دقیق ثبت شده‌اند. در ابتدا از حجم اعمال‌های مثبت خود خوشحال می‌شود اما به تدریج هر چه جلوتر می‌رود متوجه می‌شود که بسیاری از اعمال خوب خود را در ازای گناهان کوچکی چون غیبت، تمسخر، یا نیات ناخالص از دست می‌دهد.

در هر فصل به تفکیک به یکی از مسائل اشاره می‌کند مثلا فصلی به حق‌الناس و حق‌النفس، فصلی دیگر به دستگیری، گذشت و… اختصاص دارد.

در آخر از حجم خالی کارنامه اعمالش کلافه شده و از حضرت زهرا درخواست شفاعت می‌کند، تا باز هم به زندگی بازگشته و اعمالی نیک و خداپسندانه انجام دهد. حضرت زهرا دعایش را مستجاب کرده و او باز هم به صورت ناگهانی احساس می‌کند که زیر پایش خالی شده و در حال سقوط است. به اتاق عمل بازمیگردد و متوجه می‌شود که پزشکان توانسته‌اند از طریق احیای قلبی او را بازگردانند. پس از آنکه به هوش می‌آید تا مدتها اثرات آن تجربه مانند دیدن طینت واقعی آدمها و یا شنیدن ناله‌های دردناک در قبرستان باقی مانده و او را آزرده می‌سازند.

از طرف دیگر در آن سفر، او بسیاری از افرادی را که هنوز زنده بودند مشاهده کرده و از آینده آنها باخبر می‌شود. هر دو این مسائل در عین آنکه زندگی‌اش را سخت می‌سازند و موجب آزردگی او می‌شوند، برایش همچون یادآوری می‌مانند که آن تجربه را هرگز فراموش نکرده و در راستای بهبود زندگیش بکوشد.

نکات کتاب سه دقیقه در قیامت

نکته ی اثر گذار کتاب این است که کتاب را با مقدمه ای عالی شرو خواهید کرد که یک پس زمینه ای برای داستان فراهم می کند و اثرگذاری مقالات را افزایش می دهد.

در اینجا باید اضافه کرد که راوی داستان را با لحنی ساده و روان و در عین حال جذاب بیان کرده است. این کتاب از موضوع جذابی برخوردار است زیرا این اتفاق برای هر کسی پیش نمی آید و برای همه جذاب است که بدانند بعد از مرگ و ترک دنیای فانی چه اتفاقی برایشان رخ می دهد.

برشی از کتاب

حسابی به مشکل خورده بودم. اعمال خوبم به خاطر شوخی‌های بیش از حد و صحبت‌های پشت سر مردم و غیبت‌ها و… نابود می‌شد و اعمال زشت من باقی می‌ماند. البته وقتی یک کار خالصانه انجام داده بودم، همان عمل باعث پاک شدن کارهای زشت می‌شد. چرا که در قرآن آمده بود:

«ان الحسنات يذهبن السيئات»

«کارهای خوب گناهان را پاک می‌کند»

اما خیلی سخت بود. این که هر روز ما دقیق بررسی و حسابرسی می‌شد. اینکه کوچکترین اعمال مورد بررسی قرار می گرفت. خیلی مشکل بود. همینطور که اعمال روزانه بررسی می‌شد به یکی از روزهای دوران جوانی رسیدیم. اواسط دهه هشتاد. یکباره جوان پشت میز گفت:

به دستور آقا اباعبدالله علیه السلام پنج سال از اعمال شما را بخشیدیم. این پنج سال بدون حساب طی می‌شود. نمی‌دانید چقدر خوشحال شدم!

کتاب سه دقیقه در قیامت داستانی از خاطرات نوجوانی است که در زیر تیغ عمل جراهی از دنیای خاکی می رود و مجدد به این دنیا باز می گردد و درخواست وی این بوده است که نام او پنهان بماند و در کتاب نامی از او برده نشود.

ناشر این کتاب نشر شهید ابراهیم هادی بوده است. با خرید این کتاب اندکی از تجربیات دنیای پس از مرگ را مطالعه خواهید کرد.

کتاب سه دقیقه در قیامت را به افرادی پیشنهاد کنید که به دنیای پس از مرگ ایمان دارند

اگر علاقه به حقایق و تجربه های دنیایی بعد و برتر از دنیای فانی را دارید کتاب سه دقیقه پس در قیامت را مطالعه کنید

بخشی از کتاب سه دقیقه در قیامت

بعد دوباره نگاهی به اطراف انداختم. دکتر جراح، ماسک روی صورتش را درآورد و به اعضای تیم جراحی گفت: مریض از دست رفت. دیگه فایده نداره... بعد گفت: خسته نباشید. شما تل خودتون رو کردین، اما بیمار نتونست تحمل کنه.یکی دیگه از پزشک‌ها گفت: دستگاه شوک رو بیارین... نگاهی به دستگاه‌ها و مانیتور اتاق عمل کردم. همه از حرکت ایستاده بودند! عجیب بود که دکتر جراح من، پشت به من قرار داشت، اما من می‌توانستم صورتش را ببینم! حتی می‌فهمیدم که در فکرش چه می‌گذرد! من افکار افرادی که داخل اتاق بدند را هم می‌فهمیدم.

همان لحظه نگاهم به بیرون از اتاق عمل افتاد. من پشت درب اتاق را می‌دیدم. برادرم با یک تسبیح به دست، نشسته بود کنار درب اتاق عمل و ذکر می‌گفت. خوب به یاد دارم که چه ذکری می‌گفت. اما از آن عجیب‌تر اینکه ذهن او را می‌توانستم بخوانم.

موضوع ابتدای کتاب

اوایل و ابتدای کتاب سه دقیقه در مرگ درباره ی تجربه ی مرگ و ابعاد علمی آن صحبت میشود، سپس تجریبات افرادی که زندگی پس از مرگ را تجربه کردند و از مرگ بازگشتند بیان میشود

نگاهی به فصول کتاب بیندازیم

فصل اول : روایت تجربه نزدیک به مرگ

فصل دوم : ورود به عالمی دگر

هدف کتاب سه دقیقه در قیامت

> کتاب سه دقیقه در قیامت، کتابی هیجان انگیز که به تعداد زیادی از سوالان شمارا به دنیا و عالم پس از مرگ پاسخ میدهد.

این کتاب بر اساس خاطرات واقعی شخصی نوشته شده است که این عالم را برای مدت کوتاهی تجربه کرده است.

گروه و سال انتشار کتاب سه دقیقه در قیامت

سه دقیقه در قیامت توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شده و سال نشر آن مربوط به 1398 باز میگردد.

موضوع کتاب سه دقیقه در قیامت

> درمورد خاطرات یکی از مدافعان حرم است که اصرار به پنهان بودن نام خود داشت.

این مدافع حرم خاطرات خود را بر اساس اتفاقاتی که در طول عمر جراحی چشم او رخ داده بیان میکند.او در طول این عمل لحظه ای ضربان قلبش ایست میکند و به دنیای پس از مرگ یا همان دوزخ برده میشود.البته باید اضافه کرد که نویسنده کتاب شخص دیگری است و بر اساس مصاحبه ها و گفت و گوها با این مدافع حرم نوشته شده است.اما این نویسنده به قدری زیبا این داستان را توصیف کرده که یکی از پر فروش ترین کتاب سال 98 شناخته شده.

تجربه مدافه حرم از زندگی بعد از مرگ

طبق گفته‌های شخصیت اصلی کتاب، وقتی که او علائم حیاتی خود را از دست می‌دهد، آرامشی وصف نشدنی را تجربه می‌کند. روحش از بدن جدا می‌شود و تمام وقایع زندگی خود را مثل یک فیلم تماشا می‌کند. سپس حضور جوانی زیبا و خوش‌رو را کنار خود حس می‌کند که به گفته‌ی او، همان حضرت عزرائیل است. درست زمانی که حضرت عزرائیل جمله‌ی «برویم؟!» را به زبان می‌آورد، مدافع حرم اطراف خود را نگاهی می‌کند. جسم بی‌جانش را روی تخت می‌بیند و تلاش پزشکان را برای بازگرداندن او به زندگی و احیاء قلبی، تماشا می‌کند.

او ادعا می‌کند که حتی قادر به خواندن ذهن پزشکان،‌ پرستارها و عزیزانش بوده است. عزیزانی که ذکر می‌گفتند و برای سلامتی او دعا می‌کردند. اما با وجود اینکه مرگش فرا رسیده بوده ، میل باطنی خودش را بیان می‌کند که همیشه دلش می‌خواسته به جای مرگ ساده، با شهادت از این دنیا برود.

بعد از اصرارهای او به حضرت عزرائیل، دو جوان دیگر آمده و او را به بیابانی می‌برند. بیابانی که در آن، یک میز وجود دارد و شخصی پشت آن نشسته است. یک سمت از بیابان جنگل‌ها و باغ بهشتی وجود دارد و سمتی دیگر، شعله‌های سوزان جهنمی سربه‌فلک می‌کشند. شخصی که پشت میز نشسته، کتابی را به او نشان می‌دهد. کتابی که شبیه نامه‌ی اعمال او است. در این کتاب، اعمال خوب و بد او نوشته شده است. مدافع حرم ادعا می‌کرد که هر عمل خوب او با اعمال بدش، پاک و از صفحه‌ی کتاب محو شده بود.

او کتاب اعمالش را با دقت مطالعه می‌کند و برای اینکه بتواند با ایمان قوی‌تری زندگی کند و اشتباهات گذشته‌اش را جبران نماید، از حضرت فاطمه‌‌زهرا می‌خواهد که شفاعتش کند. پس به همین طریق، به زندگی برمی‌گردد و همه چیز را نیز به خاطر داشته است. شاید یکی از آزاردهنده‌ترین اثرات این اتفاق، این باشد که او تا سال‌ها بعد از آن حادثه صداهای ترسناکی را از قبرستان می‌شنیده است. صداهایی که اشخاص دیگر قادر به شنیدن آن‌ها نیستند.

خلاصه موضوع کتاب در چند خط

به طور کلی مطالعه و خواندن کتاب سه دقیقه در قیامت یک زندگی پس از مرگ توسط یک مدافع حرم برای شما بازگو شده است و هدف کتاب اشنایی شما با عالم برزخ است.

شما میتوانید این کتاب فاخر را از فروشگاه اینترنتی جریان کتاب خریداری کنید.


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 9 اسفند 1399 ] [ 17:31 ] [ jaryanketab ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]